Süper Lig’de yeni sezonunun başlamasıyla birlikte futbol üze­rinden iletişim yapmak isteyen markaların sponsorluk çalışmaları da hız kazandı.  

En az futbol kulüpleri kadar markalar da bu heyeca­na ortak oluyorlar.  

Çünkü futbol üze­rinden marka bağlılığı yaratma ve aidi­yet duygusunun parçalarından biri olma isteği markaları yüksek bütçeli sponsorluk an­laşmalarına yöneltiyor.  

Bazı kulüpler “mecralarına” sponsor aramaya devam ederken, Sivasspor’umuz kendisine sponsor markayı buldu. 

Sivasspor, “Net Global” ile isim sponsorluğu anlaşması imzaladı. 

Dünya’da ve Avrupa’da ciddi bir büyüklüğe sahip olan sponsorluk gelirleri, ülkemizde henüz yeterli değil. 

Sponsorluk ve reklam gelirleri, futbol kulüplerinin en önemli gelir kalemi haline gelmiş durumda. Bu artık kaçınılmaz bir durum haline geldi. 

Sponsor kavramı futbola nasıl “entegre” oldu ve futbolun “değişmezlerinden” olmayı nasıl başardı? 

Kısaca özetliyeyim!   

Hepimizin bildiği gibi yaşı bana yakın olanlar daha iyi bilir, 80’li yılların başı itibariyle futbol giderek global bir hal almaya başladı.  

Yerel liglerde oynanan maçlar hem ülkede hem ülke dışında daha fazla yayınlanıyor ve daha çok insana ulaşıyordu.  

Bu durumdan faydalanmak isteyen markalar, ürünlerinin ve firmalarının markasını daha fazla kitlelere ulaştırmak için kulüplere “sponsor” olmaya başladılar. 

Firmaların, kulüplere sponsor olarak yüksek sayıda insana ismini duyurma istekleri giderek artmaya başladı. 

Tabi ki ülkemizde de! 

Forma, bir “futbol” ya da “spor” kulübünün sahadaki simgesidir. 

Taraftarların gözünde paha biçilemez bir değerdir, “forma”... 

Fark etmez; çamurlusu, eskisi, yenisi her hali ile sevilir.  

Takvim yaprakları yırtılır ve yıllar geçer, sezonlar biter. 

Ama, formanın en yalın haline ve varlığına olan sevgi yada bir diğer adı ile bağlılık değişmez. 

Fakat, türlü anlamlar yüklediğin formaya gün gelir bir “fiyat etiketi” iliştirirler. 

Piyasada askılıklara asılan yada raflara koyulan forma artık metalaşır, alınır-satılır bir pazar ürünü olur. 

Kısırdöngüde kalır, “Formanın hakkını ver” diye taraftarın yaptığı tezahürat. 

Formanın hakkını vermeyen “sponsor olan firmamıdır” yoksa sahadaki futbolcu mu? 

Formaya sponsor olan firma daha fazla ücret verdiği zaman, daha kaliteli futbolcu transferi için kulübün eli güçlenir. 

Böyle bir durumda kulüplerin masraflarını yükselten de aynı “kısırdöngü” değilmidir? 

Ben, forma reklamı ve sponsorlukların, futbolun “kitleler” üzerindeki geniş etki sürecini hızlandırdığına inanıyorum. 

Öyle ki, “sponsorluk” sanıldığı kadar kolay bir yatırım girişimi değil! 

Ödenecek olan vergi matlarından düşmesi gibi avantaj getirse de birileri kazanırken, başkalarının da kaybetme riskini beraberinde getiriyor. 

İşte bu nedenden dolayıdır ki; Televizyondan yapılan maç yayınları, görsellik açısından bulunmaz bir reklam alanı olmuştur. 

Futbolseverlerin tercihlerini etkileme ve yöneltme süreci için “mükemmel” bir platformdur. Bu nedenle forma reklamları da günümüzün yadsınamaz bir gerçeğidir. 

Yeni sezonda yeni sponsor “Net Global” ile Sivasspor’a başarılar dilerim. 

Kalın sağlıcakla…