2023 yılında kullanıma sunulan yapay zekâ teknolojisi her anlamda geliştirildi. Günlük yaşamdan savaşlara, haberden fotoğrafa birçok alanda kullanılan yapay zekânın yeni yılda daha da geliştirilerek farklı sektörlerde hizmete sunulması bekleniyor. ‘Üretken Yapay Zekâ’ döneminin başlayacağı yeni yılda insanları birçok yenilik bekliyor olacak.
Konuya ilişkin açıklama yapan sivas Cumhuriyet Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Medya Bölüm Başkanı Doç. Dr. Sefer Darıcı, 2024 yılının yapay zekâ açısından çığır açılacağı bir yıl olacağını ifade ederek, “2024 yılı yapay zekâ teknolojilerinin ‘Üretken Yapay Zekâ’ olarak adlandırdığı yeni bir döneme giriş sağlayacak. Üretken yapay zekâ kavramı sadece görüntü ve ses işleme değil çok karmaşık içerik süreçlerinin de üstünden kalkabileceği bir süreç olacaktır. Yapay zekâ teknolojilerinin 2024’te geleceği nokta birçok farklı sektörü de etkileyecektir. Özellikle müşteri hizmetleri bağlamında çağrı merkezlerini etkileyeceği düşünülüyor. Özellikle günümüzde birçok firma sohbet botlarını kullanıyor. Ancak yapay zekânın sesi sentezleyebilmesi ve iyi noktalara gelmesi 2024 yılı itibariyle çağrı merkezlerinden yapay zekânın müşteriyi karşılayan kişi olarak yani bir yapay zekâ çalışanı olarak başladığı yıl olmuş olacak. Yapay zekâ teknolojileri sadece ticari alanda değil aynı zamanda film ve dizi sektöründe hatta müzik sektöründe de çok önemli gelişmelere sahne olacak” ifadelerine yer verdi.
Yapay zekâ teknolojisinin medya sektöründe de boy göstereceğini ifade eden Doç. Dr. Darıcı, şu ifadelere yer verdi: “Özellikle medyada farklı haberlerin bir araya getirilerek yeni bir haber yazılabilecek. Daha önceden oluşturulmuş farklı içeriklerin yapay zekâ tarafından farklılaştırılarak tekrar fotoğraf olarak verilebilecek. Özellikle internet haber sitelerinde yapay zekâ açısından yeni bir dönem bekliyor. İçeriklerin yapay zekâ tarafından üretileceği bir döneme giriyoruz. “Reality checker” ya da “Reality veryafair” olarak nitelendirebileceğimiz görüntünün gerçek olup olmadığını denetleyebilecek, aynı zamanda yapay zekâyı kullanan kişilerde istihdam edilmeye başlanacak. Çünkü ilerleyen süreçte bir şeyin gerçek olup olmadığını anlamak problem olabilecek. Özellikle haber ajansları, gazeteler, televizyonlar bir içeriğin ve görüntünün doğru olup olmadığını analiz etmek durumunda kalacaklar. Buna göre kendileri çalışanları istihdam etmek durumunda kalacaklar. Bunun yanında “Prompt mühendisliği” 2024 yılı itibari ile gerçekten ciddi bir talep oluşmaya başlayacak. Şirketler kendi oluşturduğu uygulamaları yapay zekaya entegre edebilmek için ciddi bir yapay zeka uzmanı arayışı içinde olacaklar. Bununla birlikte sadece kod bilmek yeterli değil. Son süreçte “Lave code” veya “None code” mühendisliği de herhangi bir kod bilgisine sahip olmadan çeşitli uygulamalar üretmeye imkân sağlayan çeşitli yapılar söz konusu. Bunu da ayrıca düşünmek gerekiyor çünkü ilerleyen süreçte bu tarz meslek gruplarına da ihtiyaç olacak.”
İHA
Konuya ilişkin açıklama yapan sivas Cumhuriyet Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Medya Bölüm Başkanı Doç. Dr. Sefer Darıcı, 2024 yılının yapay zekâ açısından çığır açılacağı bir yıl olacağını ifade ederek, “2024 yılı yapay zekâ teknolojilerinin ‘Üretken Yapay Zekâ’ olarak adlandırdığı yeni bir döneme giriş sağlayacak. Üretken yapay zekâ kavramı sadece görüntü ve ses işleme değil çok karmaşık içerik süreçlerinin de üstünden kalkabileceği bir süreç olacaktır. Yapay zekâ teknolojilerinin 2024’te geleceği nokta birçok farklı sektörü de etkileyecektir. Özellikle müşteri hizmetleri bağlamında çağrı merkezlerini etkileyeceği düşünülüyor. Özellikle günümüzde birçok firma sohbet botlarını kullanıyor. Ancak yapay zekânın sesi sentezleyebilmesi ve iyi noktalara gelmesi 2024 yılı itibariyle çağrı merkezlerinden yapay zekânın müşteriyi karşılayan kişi olarak yani bir yapay zekâ çalışanı olarak başladığı yıl olmuş olacak. Yapay zekâ teknolojileri sadece ticari alanda değil aynı zamanda film ve dizi sektöründe hatta müzik sektöründe de çok önemli gelişmelere sahne olacak” ifadelerine yer verdi.