Uzman Psikolog Begüm Özkaya, çocukların karneleri kötü olsa bile tatilin bir kısmında dinlenmeleri gerektiğini söyledi.
Eğitim-öğretim döneminin sona yaklaşmasıyla birlikte öğrencileri karne heyecanı sardı. Notları düşük olan bir öğrenciye karşı hatalı yaklaşım sergilemenin, onun gelecekteki eğitim hayatını da olumsuz etkileyebiliyor. Psikolog Begüm Özkaya, velileri bu konuda uyardı. Özkaya, “Kötü karnenin tek sorumlusu öğrenci değildir ve bu sorumluluğu paylaşmak gerekir” dedi.
Medicana Sivas Hastanesi Uzman Psikoloğu Begüm Özkaya, karnelerin sadece ders başarısı göstergesi olmadığını vurgulayan “Çocuklar karne aldıkları zaman, sadece notların üzerinde durmak çocuğun diğer özelliklerini görmemizi engelleyebilir. Bu sebeple karne sadece ders başarısı olarak değerlendirilmemelidir. Öğrencinin notları, okul başarısını işaret etse de, başarısız olduğu yönler başka alanlarda başarılı olamayacağı anlamına gelmemektedir. Özellikle bazı anne-babaların çocukların durumuna dair nedenleri değerlendirmek yerine birbirlerini suçlamaktadırlar. Babalar anneleri evdeki öğretmen, anneler de babaları okul müdürü gibi görebilmektedir. Örneğin; baba, anneyi çocuğa dersini öğretemediği, anne de babayı çocuğu yeterince kontrol etmediği için suçlayabilmektedir. Bu durumda ise ilköğretim çocukları kendilerini daha fazla suçlu, depresif, mutsuz, öğrenmeye karşı isteksiz kılabiliyor. Lise dönemindeki çocuklardaysa daha çok olumsuz davranış tablolarıyla karşılaşılmaktadır” dedi.
İHA
Eğitim-öğretim döneminin sona yaklaşmasıyla birlikte öğrencileri karne heyecanı sardı. Notları düşük olan bir öğrenciye karşı hatalı yaklaşım sergilemenin, onun gelecekteki eğitim hayatını da olumsuz etkileyebiliyor. Psikolog Begüm Özkaya, velileri bu konuda uyardı. Özkaya, “Kötü karnenin tek sorumlusu öğrenci değildir ve bu sorumluluğu paylaşmak gerekir” dedi.
Medicana Sivas Hastanesi Uzman Psikoloğu Begüm Özkaya, karnelerin sadece ders başarısı göstergesi olmadığını vurgulayan “Çocuklar karne aldıkları zaman, sadece notların üzerinde durmak çocuğun diğer özelliklerini görmemizi engelleyebilir. Bu sebeple karne sadece ders başarısı olarak değerlendirilmemelidir. Öğrencinin notları, okul başarısını işaret etse de, başarısız olduğu yönler başka alanlarda başarılı olamayacağı anlamına gelmemektedir. Özellikle bazı anne-babaların çocukların durumuna dair nedenleri değerlendirmek yerine birbirlerini suçlamaktadırlar. Babalar anneleri evdeki öğretmen, anneler de babaları okul müdürü gibi görebilmektedir. Örneğin; baba, anneyi çocuğa dersini öğretemediği, anne de babayı çocuğu yeterince kontrol etmediği için suçlayabilmektedir. Bu durumda ise ilköğretim çocukları kendilerini daha fazla suçlu, depresif, mutsuz, öğrenmeye karşı isteksiz kılabiliyor. Lise dönemindeki çocuklardaysa daha çok olumsuz davranış tablolarıyla karşılaşılmaktadır” dedi.