Sivas şehirlerarası otobüs terminalinde yolcu düşüşü artarak devam ediyor. YHT’nin açılışı sonrası özellikle hızlı tren güzergahı treni tercih edince terminal esnafı kara kara düşünmeye devam ediyor.
Yüksek Hızlı Tren’in hizmete girmesinin ardından fiyat ve zaman farkı dolayısı ile vatandaşların tercihi trenden yana olunca otobüsü tercih edenler ya mecburi olarak ya da YHT güzergahı olmadığı için tercih ediyor.
Türkiye’nin bütün şehirlerine seferler düzenlenirken ekonomi ve artan mazot ve gider fiyatları sebebi ile otobüs fiyatlarına gelen zam sebebi ile YHT arasında ki fark düşüşte ki en büyük etken haline gelmiş durumda.
Konu hakkında gazetemize konuşan terminal esnaflarından Erdem Yolalan ‘’YHT açılmasından sonra günden güne işlerimiz daha fazla düşüşe geçti, hem fiyat farkı hem de saat farkının nerdeyse yarı yarıya olması sebebi ile vatandaşlar doğal olarak ilk tercih haklarının yüksek hızlı trenden yana kullanmakta. Otobüsü tercih eden vatandaşlar genellikle ya Sivas’a uçak olmayan şehirler ya da yüksek hızlı tren güzergahında olmayanlar. Şu an son tercih ve mecburi durumlarda otobüs tercih edilmekte ve ya işte YHT çok fazla rağbet olduğu için sıra, yer bulamayan vatandaşlar otobüsü tercih ediyor. Tabi yine de otobüs uzun yıllardır olduğu gibi ulaşımda büyük bir etken ama yine de eski dönemlere baktığımız zaman şu an bir düşüş söz konusu havaların soğuması ve kış aylarında yaşanan kazalarda tabi YHT tercihinde ki bir etken’’ şeklinde konuştu.
Yüksek Hızlı Trenin açılmasının önemli bir yatırım olduğunu aktaran esnaflar otobüs seferlerinde ki düşüşe bir çözüm bulunması gerektiğinin altını çizdi.
Bahar Hızar
Yüksek Hızlı Tren’in hizmete girmesinin ardından fiyat ve zaman farkı dolayısı ile vatandaşların tercihi trenden yana olunca otobüsü tercih edenler ya mecburi olarak ya da YHT güzergahı olmadığı için tercih ediyor.
Türkiye’nin bütün şehirlerine seferler düzenlenirken ekonomi ve artan mazot ve gider fiyatları sebebi ile otobüs fiyatlarına gelen zam sebebi ile YHT arasında ki fark düşüşte ki en büyük etken haline gelmiş durumda.
Konu hakkında gazetemize konuşan terminal esnaflarından Erdem Yolalan ‘’YHT açılmasından sonra günden güne işlerimiz daha fazla düşüşe geçti, hem fiyat farkı hem de saat farkının nerdeyse yarı yarıya olması sebebi ile vatandaşlar doğal olarak ilk tercih haklarının yüksek hızlı trenden yana kullanmakta. Otobüsü tercih eden vatandaşlar genellikle ya Sivas’a uçak olmayan şehirler ya da yüksek hızlı tren güzergahında olmayanlar. Şu an son tercih ve mecburi durumlarda otobüs tercih edilmekte ve ya işte YHT çok fazla rağbet olduğu için sıra, yer bulamayan vatandaşlar otobüsü tercih ediyor. Tabi yine de otobüs uzun yıllardır olduğu gibi ulaşımda büyük bir etken ama yine de eski dönemlere baktığımız zaman şu an bir düşüş söz konusu havaların soğuması ve kış aylarında yaşanan kazalarda tabi YHT tercihinde ki bir etken’’ şeklinde konuştu.
Yüksek Hızlı Trenin açılmasının önemli bir yatırım olduğunu aktaran esnaflar otobüs seferlerinde ki düşüşe bir çözüm bulunması gerektiğinin altını çizdi.
Bahar Hızar
Arkadaş obilet uygulamasından bakıyorum örnek olarak. Erzurum Antalya 750₺ yazıyor aynı uygulamada Sivas Antalya 1200₺. Erzurum ant arası 1400 km Sivas ant arası 830km. Sivas senafı aç kalmaya mahkum. Sivas hedef firması örnek veriyorum Sivas ant 1200₺ yazıyor ama aynı firma kayseri ant arasına 500₺ yazıyor. Yazık bu Sivas halkına
İyi olmuş, bu ülkedeki tüm esnafın iflas etmesi en büyük temennim, hükumet maaşlara yüzde elli zam yapsa, esnaf hemen yüzde yüz zam yapıyor, istisnalar olabilir ama esnaf doyumsuz, kanaatsiz şükürsüz hep daha fazla kazanmanın peşinde
Okadar pahalı olursa otobüs YHT hem ucuz hemde zamandan tasarruflu
1100 TL ye otobüsten bileti aldıktan sonra 600 TL ye uçak bileti bulunabildigini farkettik. Acil bir durum olmasaydı almazdık. Tabii ki tercih edilmez.
Molalar kaldırılsın, direkt seferler konsun, enarkaya wc -lavabo yapılsın, varış saat sınırı kaldırılsın. Araçiçi sandviç çay servisi konsun yolcu sayısı artar.
İyi oluyor huzur turizm ile Sivas dan Çanakkale ye gittim emniyet kemerleri çalışmıyor şoför ve mavin insanlari hor görüp su bile vermiyor devletin denetlemesi lazım yazık Sivaslı olarak huzur turizm i kınıyorum
Ben size çözümü söyleyeyim. Fiyatları indirin, hizmet kalitesini yükseltin, ağzı küfürlü kaba saba adamları işe almayın. Hem yazıhanelerdeki hem de şoför ve muavinleri insan ilişkileri konusunda kurslara gönderin. Şahsen ben otobüs terminalinde hep kendimi huzursuz hissetmişimdir.
Düşünmeye gerek yok fiyatları uçak, hızlı tren ile aynı herkes enayimi binsin alışmışlar milleti yolmaya
Ne desek boş vatandaşı soymaya devam edeceklerini sandılar bu otobüs firmaları ama devlet dediki öyle olmaz böyle olur dedi.. Allah devlete zeval vermesin
İstanbul/Sivas uçakla 2 saat sürüyor 1400/1700 TL . Otobüsle 12 saat 1200 TL hangisi mantıklı.
Otobüs fiyatları uçakla yarışıyor aynı mesafeyi Karadeniz güzergahından İstanbul/Suşehri/Sivas yaptığımızda 700 TL tutuyor. İstanbul/Sivas 1200 TL hangisini tercih edersiniz.
Firmalar yeni güzergah bulmalı karayolu her zaman tercih edilen ulaşım aracı
Kayseri Sivas 1000 yapin
Sivas terminal esnafı son yıllarda vatandaşa fahiş fiyatları reva gördü, erzincan erzurum firmaları bile çok daha ucuza istanbul ankara biletleri satıyorlardı. Şu an çektikleri sıkıntı onlara az bile.
Sivas _Kayseri arası 190 km 500 tl kayseri -antalya arası 600 km 400 tl turkiyede sivas -kayseri cok yüksek artık tren kullanıyorum indirimli 135 TL ve daha konforlu otobus firmaları abarttı
Ankara İstanbul arası ile Sivas Ankara aynı km. Sivas Ankara arasının neden daha pahalı olduğunu izah etsinler önce. Fırsatcılık yapmasınlar.
Terminal esnafı otobüs fiyatlarında 5 kuruş indirim yapmıyor. Ben böyle otobüs acentesi hiç bir yerde görmedim. İster bilet al ister alma havası çalıyorlar.