Türkiye'de ikinci el çevrim içi binek ve hafif ticari araç pazarı ocakta geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 11 artarak 181 bin 774'e yükseldi. Dizel araç satış payı yüzde 8 düştü, elektrikli araçların payı yüzde 104,3 arttı.
Ocak ayında çevrim içi mecralarda 354 bin 743 kurumsal ilan yayınlandı. Geçen sene aynı döneme göre ilan adetlerinde yüzde 9 düşüş görülürken, satış adedi yüzde 11 artışla 181 bin 774 seviyesinde kaydedildi.
İkinci el çevrim içi binek ve hafif ticari araç pazarında en çok satışı yapılan ilk 35 markanın 249 modeline ait 417 bin 558 ilanın ay boyunca fiyat değişimleri incelenerek yapılan analize göre, geçen ay pazarda perakende fiyatlar bir önceki aya göre yüzde 0,09 düştü.
Sivas’ta da vatandaşların tercihi online Pazar haline gelmiş durumda. Bir çok vatandaş araç alım satımı yaparken online uygulamaları ziyaret ederek piyasa hareketlerini kontrol ediyor.
Konu hakkında gazetemize konuşan galerici Zişan Çakar ‘’Son yıllarda ikinci el pazarı olarak sosyal medya daha çok önerilerek kullanılmakta. Vatandaşlar çevre şehirlerden de araç alımı ve satışı yaptıkları için online uygulamalarda daha çok seçenek ile karşı karşıya kalıyorlar. Araç sahipleri hem piyasayı kontrol ediyor hem de araçlarının durumu hakkında diğer ilanları görerek daha fazla deneyim kazanıyorlar. Sivas’ta örneğin bizlerde bir çok araç satışının online uygulamalar üzerinden gerçekleştirdik. Araç satışı alanında şu an bir çok uygulama mevcut ve artık 7’den 70’e bütün vatandaşlara internete hakim oldukları için bu online uygulamaları araç almayacak olanlar bile ziyaret ediyor’’ şeklinde konuştu.
Sivas’ta galerici ve kendi aracını satmak ve ya almak isteyen vatandaşların ilk işi online uygulamalarda ilan oluşturmak haline gelmiş durumda.
Tufan Özyaşın
Ocak ayında çevrim içi mecralarda 354 bin 743 kurumsal ilan yayınlandı. Geçen sene aynı döneme göre ilan adetlerinde yüzde 9 düşüş görülürken, satış adedi yüzde 11 artışla 181 bin 774 seviyesinde kaydedildi.
İkinci el çevrim içi binek ve hafif ticari araç pazarında en çok satışı yapılan ilk 35 markanın 249 modeline ait 417 bin 558 ilanın ay boyunca fiyat değişimleri incelenerek yapılan analize göre, geçen ay pazarda perakende fiyatlar bir önceki aya göre yüzde 0,09 düştü.
Sivas’ta da vatandaşların tercihi online Pazar haline gelmiş durumda. Bir çok vatandaş araç alım satımı yaparken online uygulamaları ziyaret ederek piyasa hareketlerini kontrol ediyor.
Konu hakkında gazetemize konuşan galerici Zişan Çakar ‘’Son yıllarda ikinci el pazarı olarak sosyal medya daha çok önerilerek kullanılmakta. Vatandaşlar çevre şehirlerden de araç alımı ve satışı yaptıkları için online uygulamalarda daha çok seçenek ile karşı karşıya kalıyorlar. Araç sahipleri hem piyasayı kontrol ediyor hem de araçlarının durumu hakkında diğer ilanları görerek daha fazla deneyim kazanıyorlar. Sivas’ta örneğin bizlerde bir çok araç satışının online uygulamalar üzerinden gerçekleştirdik. Araç satışı alanında şu an bir çok uygulama mevcut ve artık 7’den 70’e bütün vatandaşlara internete hakim oldukları için bu online uygulamaları araç almayacak olanlar bile ziyaret ediyor’’ şeklinde konuştu.
Sivas’ta galerici ve kendi aracını satmak ve ya almak isteyen vatandaşların ilk işi online uygulamalarda ilan oluşturmak haline gelmiş durumda.
Tufan Özyaşın