Tüketici güveni Ocak'ta yüzde 0,4 geriledi Tüketici güveni Ocak'ta yüzde 0,4 geriledi

Sivas Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Başkanı Hakan Demirgil , sigorta eksperlerinin  iş atamalarının belirli bir merkezden sıra üsulü ile  yapılması ve raporların  bağımsız bir merkezden  oluşturulmasının sağlanması gerektiğini söyledi.

Sigorta eksperleri Murat Salman , Şener İpek ve oto tamircisi Zekeriya Çırçır’dan oluşan heyet Esnaf ve Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Başkanı Hakan Demirgil’i ziyaret ederek sorun ve sıkıntılarını dile getirdiler.

Oto Eksperi Murat Salman, hasarlı araç tadilatlarında yürütülen süreçlere ilişkin yapılabilecek düzenlemelere ilişkin yapılacak olan çalışmalar ve mağdur araç sahiplerinin  hasar süreçlerinde yaşadığı sorunlar hakkında bilgi verdi.

Hazırlanan tutanakların yargı  kararı olmaksızın  kusur dağılımı yapılması, tazminat ödeme süreçlerinin uzaması , sigorta şirketlerinin  farklı hasar  yönetim süreçleri yönetmesi ve araç onarımı sırasında sigorta şirketleri tarafından gönderilen parçaların genel şartların dışında olduğunu , bunun da araç sahibini mağdur ettiğini vurgulayan Salman, “Günümüzde hasarlı araç tadilatlarının  büyük bir oranda sigorta güvencesi altında yapılmaktadır. Sigorta şirketlerinin  parça imalatı  ve ithalatı yapan firmalar ile parça tedariki konusunda anlaşma yaptıkları, sigorta teminatı verdikleri ve sağladıkları parçalara yüksek oranda iskonto almaktadırlar. Ayrıca gönderilen parçaların çoğunlukla standart dışı oldukları bilinmektedir. Bu parçalar araç onarım kalitesini ve dolayısıyla da müşteri memnuniyetini olumsuz yönde etkilemektedir. Bu parçalar servisler tarafından kabul edilmeyerek  geri gönderilmesi  ve yeni yedek parça tedariki süreci , araç onarım sürecinin ve onarım maliyetinin artmasına neden olmaktadır. Yedek parça tedarik  sürecini takip eden sigorta eksperlerinin iş atamalarının sigorta şirketleri tarafından yapılması nedeniyle  bu tip durumlarda eksperlerin tedarik sürecine müdahale edememeleri  sürecin doğru yönetilmemesine neden olmaktadır. Böylece  tazminat uyuşmazlıkları yargı yollarına taşınmasına , süreç sonrasında ödenen tazminatların  pirim artışlarına sebebiyet vermesine, araç onarımları niteliğinin bozulmasına ve araç sahiplerinin hasar sonrasında tazminata erişiminin zorlaşmasına yol açmaktadır” dedi.

Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Başkanı Hakan Demirgil ise sigorta ve otomotiv sektöründeki mağduriyetin sona ermesi için ilgili yerlerle görüşmeler yapacaklarını hızlı ve şeffaf , adil ve ölçülebilir bir hasar süreç yönetimine  ulaşılarak onarım servislerinin araç sahipleri , esnaflar ve sigorta şirketleri ile yaşadıkları sorunları gidereceklerini bu konuda da çalışmalar yaptıklarını dile getirdi.

Kaynak: SESOB bülten