Tokat'taki Doğal matematik Merkezi'nde eğitim gören öğrenciler, 14 Mart Dünya Pi Günü'nde matematiği eğlenceli bir deneyime dönüştürdü.
Tokat’ta bulunan Doğal Matematik Merkezi’nde öğrenciler, matematiği eğlenceli ve interaktif bir şekilde öğreniyor. 14 Mart Dünya Pi Günü dolayısıyla merkeze gelen öğrenciler, saat 13.59'da gerçekleştirilen etkinliklerle Pi sayısına dikkat çekti. Öğrenciler, ellerine aldıkları iki kalem ve bir ip ile oyunlar oynayarak daire çizdiler. Ardından çizdikleri dairelerin çevresini ölçerek Pi sayısını hesaplayan öğrenciler, interaktif etkinlikte Pi sayısını sembolize eden şekilleri de okul duvarına çizip boyadılar. Okul bahçesinde öğrencilerin Pi sembolüyle oluşturdukları koreografiler ise dronla havadan görüntülendi. Bu etkinliklerle matematiği eğlenceli bir şekilde öğrenmenin yanı sıra öğrencilerin hayal gücünü ve işbirliği yeteneklerini de geliştirmeleri hedeflendi.
“Matematik bilinci oluşturmak için güzel bir etkinlik oldu”
Etkinlikle ilgili bilgi veren Tokat Milli Eğitim Müdürü Hüseyin Kır, “Çocuklarımızla birlikte farklı etkinlikler yaparak Pi gününe dikkat çekmek istedik. Çocuklarımız daha iyi matematik bilincini oluşturması açısından güzel etkinliklere imza attılar. Çocuklar oyun oynayarak Pi sayısını öğrendiler. Oyun oynamak öğrenmenin önemli yollarından birisidir. Özellikle soyut kavramlar konusundaki matematik de bunlardan birisidir. Bunu oyunla öğrenmek daha pekiştirici bir eğitim tarzıdır” dedi.
Öğrenciler ise oyun oynayarak Pi sayısının 3,14 olduğunu öğrendiklerini söylediler. Doğal Matematik Merkezi, öğrencilere matematiği sevdirmek ve anlamalarını sağlamak için eğlenceli ve yenilikçi bir ortam sunmayı amaçlıyor. İHA
Tokat’ta bulunan Doğal Matematik Merkezi’nde öğrenciler, matematiği eğlenceli ve interaktif bir şekilde öğreniyor. 14 Mart Dünya Pi Günü dolayısıyla merkeze gelen öğrenciler, saat 13.59'da gerçekleştirilen etkinliklerle Pi sayısına dikkat çekti. Öğrenciler, ellerine aldıkları iki kalem ve bir ip ile oyunlar oynayarak daire çizdiler. Ardından çizdikleri dairelerin çevresini ölçerek Pi sayısını hesaplayan öğrenciler, interaktif etkinlikte Pi sayısını sembolize eden şekilleri de okul duvarına çizip boyadılar. Okul bahçesinde öğrencilerin Pi sembolüyle oluşturdukları koreografiler ise dronla havadan görüntülendi. Bu etkinliklerle matematiği eğlenceli bir şekilde öğrenmenin yanı sıra öğrencilerin hayal gücünü ve işbirliği yeteneklerini de geliştirmeleri hedeflendi.
“Matematik bilinci oluşturmak için güzel bir etkinlik oldu”
Etkinlikle ilgili bilgi veren Tokat Milli Eğitim Müdürü Hüseyin Kır, “Çocuklarımızla birlikte farklı etkinlikler yaparak Pi gününe dikkat çekmek istedik. Çocuklarımız daha iyi matematik bilincini oluşturması açısından güzel etkinliklere imza attılar. Çocuklar oyun oynayarak Pi sayısını öğrendiler. Oyun oynamak öğrenmenin önemli yollarından birisidir. Özellikle soyut kavramlar konusundaki matematik de bunlardan birisidir. Bunu oyunla öğrenmek daha pekiştirici bir eğitim tarzıdır” dedi.
Öğrenciler ise oyun oynayarak Pi sayısının 3,14 olduğunu öğrendiklerini söylediler. Doğal Matematik Merkezi, öğrencilere matematiği sevdirmek ve anlamalarını sağlamak için eğlenceli ve yenilikçi bir ortam sunmayı amaçlıyor. İHA