Havayolunu kullanan vatandaşların Sivas Nuri Demirağ Havalimanı´ndaki çilesi önceki gün start aldı. Pazartesi günü ilimizde etkili olan olumsuz hava koşulları nedeniyle Türk Hava Yolları´nın (THY) saat 19.55´te Sivas-İstanbul (Atatürk Havalimanı) seferini gerçekleştirecek olan TK 2659 sefer sayılı uçağı kalkışını gerçekleştiremedi. Vatandaşların tepkilerine neden olan rötarlı sefer dün 12.10´da yapılabildi. Nuri Demirağ Havalimanı´nda bulunan yetkililer konu ile ilgili olarak; ?Yoğun sis ve yağış nedeniyle uçuş gerçekleştirilemedi? ifadesini kullandı. CAT2 GÜNDEMDE Mağdur olan yolcular, Türkiye´nin en uzun pistine sahip olan Sivas Nuri Demirağ Havalimanı´na çok acilen CAT2 cihazının kurulması gerektiğini ifade etti. Yolcular; ?Sivas´ta kış mevsiminin ağır geçmesi ve havaalanının da rakımının yüksek olduğu yerde bulunması nedeniyle uçaklar iniş-kalkışlarda zorluklar yaşamaktadır. Bu durum da rötar ve iptallerin meydana gelmesine neden olmaktadır. Bu sorunların giderilmesi için havaalanına CAT2 cihazının acilen konuşlandırılması gerekmektedir. Bu cihazın bulunması halinde her mevsimde uçak seferleri rahatlıkla yapılabilecektir? şeklinde konuştu. CAT SİSTEMİ NEDİR? Günümüz teknolojisinin geldiği noktada uçaklar, görüş mesafesinin 0 kilometreye indiği hava şartlarında dahi iniş yapabiliyorlar. Bu sistemler ILS ve CAT olarak adlandırılmaktadır. Öncelikle bu sistemler uçak, havalimanı ve pilot etkenleri ile yakından ilgilidir. Hava şartlarının kötü olduğu ve görüşün neredeyse 0´a yaklaştığı durumlarda uçağımızın pisti bulması ve yaklaşmasını sağlayacak olan bu sistemler, iyi altyapıya sahip havalimanlarında bulunmaktadır. Uçaklarda bulunan bu sistemler bazı havalimanlarında bulunmayabiliyor. Bunun sebebi; havalimanı yoğunluğu ve mevsim şartlarıdır. Uçaklar CAT1, CAT2, CAT3 iniş sistemlerine sahiptirler. Buna bağlı olarak havalimanları da bu kategorilerde sistemlere bağlı olarak ayrılmaktadır. Bu sistemi kullanacak olan pilotların da bu sistem üzerine eğitim almış olması gerekmektedir. Tüm bu kriterler sağlandığında CAT ile iniş yapılabilmektedir. CAT1; günümüz teknolojisi ile neredeyse bütün sivil hava taşımacılığı uçaklarında bulunan sistemdir. Yatay görüş mesafesinin 550 metre ve dikey görüş mesafesinin en fazla 200 feet olması gerekmektedir. Bu koşullarda pilot CAT1 inişine karar verebilmektedir CAT2; bu inişin gerçekleşmesi için yatay görüş mesafesinin 300 metre ve dikey görüş mesafesinin 100 feet olması gerekmektedir. Bu koşullarda pilotun CAT2 inişine karar vermesiyle iniş gerçekleşebilmektedir. CAT3 sistemi 3 kısma ayrılmıştır. Görüş mesafesinin çok az olduğu durumlar 3 kısımda incelenmiş ve CAT3a, CAT3b, CAT3c olarak adlandırılmıştır. Ülkemizde kullanılan havalimanları genel olarak CAT1 kategorisinde bulunmaktadır. CAT2 ile bazı havalimanlarımıza iniş yapılabilmektedir, ancak CAT3 kategorisinde havalimanımız bulunmamaktadır.
GÜNCEL
Yayınlanma: 24 Temmuz 2023 - 13:21
Nuri Demirağ Havalimanı´nda; ÇİLE BAŞLADI!
Havayolunu kullanan vatandaşların Sivas Nuri Demirağ Havalimanı´ndaki çilesi önceki gün start aldı
GÜNCEL
24 Temmuz 2023 - 13:21