Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) tarafından gerçekleştirilen Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) 2022 sonuçları dün açıklandı. PISA’ya katılan ülke sayısı 79’dan 81’e çıkarken Türkiye; matematik, fen ve okuma becerilerinin ölçüldüğü her üç alanda sıralamasını yükseltti ve tüm ülkeler ortalamasının üstünde yer aldı. Türkiye, okuma becerilerinde 40’tan 36. sıraya, matematik okuryazarlığında 42’den 39. sıraya, fende de 39’dan 34. sıraya çıktı.
OECD tarafından 15 yaş grubundaki öğrencilerin kazandıkları bilgi ve becerileri değerlendiren ve üç yılda bir düzenlenen PISA araştırması, örgün eğitime devam eden öğrencilerin matematik okuryazarlığı, fen okuryazarlığı ve okuma becerilerini ölçmek ve ülkeleri karşılaştırabilmek için yapılıyor. Bu kapsamda, 2021’de yapılacak olan PISA, Kovid-19 salgını nedeniyle bir yıl ertelenerek 2022’de gerçekleştirildi. Türkiye, PISA araştırmasında 2003’ten bu yana yer alıyor. PISA 2022 araştırmasına 81 ülke katıldı. PISA 2022 nihai uygulaması, Türkiye’de 19 Nisan-13 Mayıs 2022 tarihleri arasında 60 ilden 196 okul ve 7 bin 250 öğrencinin katılımıyla bilgisayar tabanlı gerçekleştirildi.
BAŞARI VAR
PISA sonuçlarına ilişkin değerlendirmede bulunan uzmanlar, Türkiye’nin matematik ve fen alanında hızlı bir ilerleme gösterdiğini, okuma alanında düşük ortalamaya rağmen ülkeler arasındaki farkın azaltıldığını, bu alanda iyileştirme için çalışmaların devam ettiğini belirttiler. Türkiye’nin fen okuryazarlığında Norveç ile aynı puanda olduğunu kaydeden yetkililer, “PISA sonuçları söz konusu olduğunda her zaman örnek ülke olarak Finlandiya gösterilmekte. PISA 2022’ye göre Finlandiya 20. sırada. Finlandiya nüfus olarak ülkemize benzememekte. OECD raporda çağ nüfusu açısından Türkiye ile benzerlik gösteren ve en fazla öğrencisi olan ülkeler olarak ABD, Meksika, Brezilya, Endonezya ve Filipinler ile Türkiye arasında karşılaştırma yapmıştır. Türkiye üç alanda ABD’den sonra ikinci sırada yer almakta” dediler.
Haber Merkezi