Yozgat Bozok Üniversitesi tarafından Türkiye’de ilk kez VR tabanlı yapay zeka destekli İngilizce eğitim platformu geliştirildi. İlkokul 2. sınıf öğrencileri İngilizceyi sanal gerçeklik gözlüğüyle daha eğlenceli ve kolay öğrenebilecek.
Yozgat Bozok Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Gökalp Çınarer danışmanlığında, Yapay Zeka Kulübü öğrencilerinden Kerem Can Kurt ve proje ekibi tarafından VR Tabanlı Yapay Zeka Destekli İngilizce eğitim Platformu geliştirildi. Proje çerçevesinde geliştirilen uygulamada yazılım teknolojilerinden, sanal gerçeklik platformlarına ve yapay zeka kütüphanelerinden istifade edildi. Bu çalışma doğrultusunda, Unity3D oyun motoru ve Oculus Quest 2 sanal gerçeklik gözlüğü kullanılarak Milli Eğitim Bakanlığı ilkokul 2. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersinde kullanıma yönelik görsel, sesli ve etkileşimli uygulamalar geliştirilerek sanal gerçeklik teknolojisinin İngilizce öğretimine entegre edilmesi hedeflendi.
Proje, dil öğrenme sürecini daha çekici ve etkili hale getirerek çocukları motive etmekte ve öğrencilerin hızlı öğrenme sürecini desteklerken uygulama öğrencilerin İngilizce ders müfredatına uygun oyunlar ve sınavlar içerecek şekilde tasarlandı. Bu sayede, öğrenciler dil becerilerini geliştirirken aynı zamanda eğlenmeleri ve etkileşimli bir öğrenme deneyimi yaşamaları amaçlanıyor.
Yozgat Bozok Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Gökalp Çınarer, sanal gerçeklik ile bilgisayar destekli 3D görüntüler ve animasyonların entegre edildiği yenilikçi teknolojinin öne çıktığını belirtti. Bu teknolojinin, kullanıcılara kendilerini gerçek ortamda bulunuyorlarmış gibi hissettirdiğini belirten Çınarer, kullanıcılara ortamdaki nesnelerle etkileşimde bulunma imkanı sunduğunu anlattı.
Çınarer, konuşmalarını şu ifadelerle sürdürdü:
"Son yıllarda popülerlik kazanan sanal gerçeklik uygulamaları birçok farklı alanda başarıyla kullanılmaktadır. Bu uygulamalarda, teknolojik araçlar olarak Unity3D oyun motoru ve Oculus Quest 2. Bu proje, dil öğrenme sürecini daha çekici ve etkili hale getirerek çocukları motive etmekte ve öğrencilerin hızlı öğrenme sürecini desteklemektedir. Uygulama, öğrencilerin İngilizce ders müfredatına uygun oyunlar ve sınavlar içerecek şekilde tasarlanmıştır. Bu sayede öğrencilerin dil becerilerini geliştirirken aynı zamanda eğlenmeleri ve etkileşimli bir öğrenme deneyimi yaşamaları amaçlanmıştır. Eğitim uygulaması, öğrencilere motive edici ve etkili bir İngilizce öğrenme ortamı sunmaktadır."
Çınarer, geliştirilen VR Tabanlı Yapay Zeka Destekli İngilizce Eğitim Platformu için Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Yapay Zeka Kulübü öğrencilerinden Kerem Can Kurt ve proje ekibine teşekkür etti. İHA
Yozgat Bozok Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Gökalp Çınarer danışmanlığında, Yapay Zeka Kulübü öğrencilerinden Kerem Can Kurt ve proje ekibi tarafından VR Tabanlı Yapay Zeka Destekli İngilizce eğitim Platformu geliştirildi. Proje çerçevesinde geliştirilen uygulamada yazılım teknolojilerinden, sanal gerçeklik platformlarına ve yapay zeka kütüphanelerinden istifade edildi. Bu çalışma doğrultusunda, Unity3D oyun motoru ve Oculus Quest 2 sanal gerçeklik gözlüğü kullanılarak Milli Eğitim Bakanlığı ilkokul 2. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersinde kullanıma yönelik görsel, sesli ve etkileşimli uygulamalar geliştirilerek sanal gerçeklik teknolojisinin İngilizce öğretimine entegre edilmesi hedeflendi.
Proje, dil öğrenme sürecini daha çekici ve etkili hale getirerek çocukları motive etmekte ve öğrencilerin hızlı öğrenme sürecini desteklerken uygulama öğrencilerin İngilizce ders müfredatına uygun oyunlar ve sınavlar içerecek şekilde tasarlandı. Bu sayede, öğrenciler dil becerilerini geliştirirken aynı zamanda eğlenmeleri ve etkileşimli bir öğrenme deneyimi yaşamaları amaçlanıyor.
Yozgat Bozok Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Gökalp Çınarer, sanal gerçeklik ile bilgisayar destekli 3D görüntüler ve animasyonların entegre edildiği yenilikçi teknolojinin öne çıktığını belirtti. Bu teknolojinin, kullanıcılara kendilerini gerçek ortamda bulunuyorlarmış gibi hissettirdiğini belirten Çınarer, kullanıcılara ortamdaki nesnelerle etkileşimde bulunma imkanı sunduğunu anlattı.
Çınarer, konuşmalarını şu ifadelerle sürdürdü:
"Son yıllarda popülerlik kazanan sanal gerçeklik uygulamaları birçok farklı alanda başarıyla kullanılmaktadır. Bu uygulamalarda, teknolojik araçlar olarak Unity3D oyun motoru ve Oculus Quest 2. Bu proje, dil öğrenme sürecini daha çekici ve etkili hale getirerek çocukları motive etmekte ve öğrencilerin hızlı öğrenme sürecini desteklemektedir. Uygulama, öğrencilerin İngilizce ders müfredatına uygun oyunlar ve sınavlar içerecek şekilde tasarlanmıştır. Bu sayede öğrencilerin dil becerilerini geliştirirken aynı zamanda eğlenmeleri ve etkileşimli bir öğrenme deneyimi yaşamaları amaçlanmıştır. Eğitim uygulaması, öğrencilere motive edici ve etkili bir İngilizce öğrenme ortamı sunmaktadır."
Çınarer, geliştirilen VR Tabanlı Yapay Zeka Destekli İngilizce Eğitim Platformu için Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Yapay Zeka Kulübü öğrencilerinden Kerem Can Kurt ve proje ekibine teşekkür etti. İHA