MÜFREDAT YENİLEMESİ YETER Mİ?
Tarih: 31.1.2017 10:22:21 / 700okunma / 0yorum
Ö. EMİR DOĞAN

Eğitim Kurumlarında uygulanmakta olan derslerin öğretim programlarının değerlendirilmesi, güncellenmesi ve geliştirilmesi çalışmalarına ilişkin öğretim programı taslakları, Millî Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz´ın, 13 Ocak 2017 tarihindeki basın toplantısıyla kamuoyuna duyuruldu. Böylece 53 dersin taslak öğretim programı askıya çıkarılmış oldu. Taslak programları 10 Şubat 2017´ye kadar askıda kalacağı için İl Milli Eğitim Müdürlükleri, başta Eğitim Bölgeleri Koordinatör Okul Müdürleri olmak üzere, tüm paydaşlara ulaşabilecek toplantılar organize ederek, öğretim programlarını değerlendirmeye aldılar.

Bu değerlendirme süreci bir ilimizde şu şekilde planlandı. Önce ilgili şube müdürü, koordinatör okul müdürleri ile bir toplantı yaparak görüş alışverişinde bulundu ve bir takvim belirledi. Bu takvime göre; her müdür kendi bölgesinde zümre toplantıları tertip etti. Karne haftası her branş kendi zümre toplantısını yaparak raporunu hazırladı. Okul zümre başkanı bu rapor ile ikinci dönem başında bölge zümresine katılacak. Bölge zümresinde okullardan gelen bu raporlar birleştirilerek tek rapor haline getirilecek. Bu defa bu rapor ile bölge zümre başkanları bir okulda toplanarak, eğitim bölgelerinden gelen bu raporları birleştirerek tek rapor haline getirip o branşın il raporunda kullanılmak üzere İl Milli Eğitime gönderecekler.

 Evvela; bakanlığımızın eğitimciler, sivil toplum örgütleri ve toplumun tüm farklı kesimlerinden taslak programlar için görüş alacaklarını ve gelecek görüşler ekseninde programlarda iyileştirmeler yapacakları açıklamalarını takdir ettiğimizi ifade edelim. Böylece; eğitim kararlarının “kervan yolda dizilir” mantığıyla, deneme-yanılma yoluyla alınmasının önüne geçilmiş oluyor. Eğitim konusu, ülkemizin hâlâ en önemli işi ve maalesef sorunları çözüm bekleyen bir alanıdır. Son 15 yılda diğer tüm alanlarda gözle görülür bir iyileşme görülürken eğitim alanında onca plana projeye, teknolojik iyileşmeye rağmen, beklenen gelişme yaşanmamıştır. Bu nedenle bu çalışma anlamlıdır ve bu çalışmanın hakkı verilirse eğitim sistemimizde bazı iyileşmeler yaşanacağına inananlardanım. Elbette, müfredat iyileştirmesiyle eğitim sorunlarının sorun olmaktan çıkmayacağını da adım gibi biliyorum. Peki neden?

Türk Eğitim sisteminin sorunu sadece müfredat sorunu değildir. Hatta müfredat tâli bir sorundur bile denebilir. Çünkü hangi sistemi, hangi müfredatı getirirsek getirelim o müfredatı yine aynı eğitimcilerimiz aynı yöneticilerimiz tatbik edecek, edemeyecek ya da etmeyecek. Hem de beş yüz bin öğretmen kırk yaş altı olmasına, yani genç ve fakülte mezunu bir eğitim ordumuz olmasına rağmen.

64.Hükümetin başbakanı Sayın Ahmet Davutoğlu, “Beyannamemizde de var Öğretmen Akademisi kuracağız. Yani öğretmenleri tekrar meslek içi eğitimden geçireceğiz ve öğretmen kurmayları yetiştireceğiz” demişti. İşte, öğretmenlerin akademik ve mesleki yeterlilik noktasında çalışmalarının koordinasyonu görevini ve aday öğretmenlerin yetiştirilmesi görevlerini icra edecek olan bu akademide verilecek eğitim ile yapılan her iyileştirme ve yenileştirme daha anlamlı olacaktır.

Bir başka husus, bazı kesimlerce eğitimin dokunulmazları olarak görülen alanlara dokunulmasıdır. Örneğin; karma eğitim konusu. Geçmiş yıllarda bu konuyu ele aldığımız “Eğitimin Karası Karma Olması” başlıklı bir yazımız yüzünden bir kurumun avukatları tarafından noterli ihtara muhatap olmuştuk. Yine bu konuyu geçmişte gündeme getiren bir Meclis Başkan Vekili siyasi lince maruz kalmıştı. O yazımızda; “Prof. Dr: Sefa SAYGILI, karşı cinse ilginin dikkat dağınıklığına neden olduğunu söylüyor. Eğitimde bireysel farklar esastır. İki farklı cinsin beyin yapıları da farklıdır. Nörobilimsel çalışmalar bu durumu ortaya koymaktadır. Karşı cinslerin birbirlerine âşık olması, mesajlaşmalar, kavgalar, kıskançlıklar, taciz, gebelik v.b karma eğitimde artış göstermektedir. Karma eğitimin faydalı olduğunu savunan araştırmalarda vardır. Fakat bunların oranı yüzde 1-2 kadardır. Madem demokrasiden bahsediyoruz, o halde eğitim konusunda da insanlara seçme hakkı verilmelidir”demiştik.

Elbette karma olmayan bir eğitim ile çocuğumuzu tam anlamıyla koruduğumuzu iddia edemeyiz. İşgal kuvvetlerinin bile yapamadığını yapan "teledüşman” varsa, wifi varsa, akıll telefon varsa, internet varsa ki var, o halde işimiz zor. Günümüzde medyanın kitleleri manipüle etmede ne kadar etkili olduğu malumunuz. Bu baskı ve yönlendirmeyi bertaraf etmenin yolu ise “medya okur-yazarı” olmaktan geçiyor. İletişim teknolojilerinin olumsuz etkileri konusunda, benim “elektrikli şeytan” dediğim televizyon, bilgisayar, akıllı telefonlar ve özellikle internetin olumsuz etkileri konusunda bilinçlendirilmesi medya okur-yazarı olmayı zorunlu kılıyor.

Çünkü günümüzün en etkili hocası-öğretmeni-eğitmeni; ne camideki imam, ne okuldaki öğretmen, ne üniversitedeki profesör, ne de evdeki anne-babadır. En büyük ve en etkili öğretici medyadır. Haftada, çoğunda gayri meşru ilişkilerin konu edildiği yüze yakın diziyle öğrencilerimiz ifsad ediliyor. “Sorgulayan gençlik”, özgür gençlik yetiştireceğiz diye hiçbir değeri olmayan Mankurtlaştırılmış “nihilist gençlik” yetiştirmeyelim.

Eğitimcilerimizin morali yüksek tutulursa, doktora ve yüksek lisans yapmaları için özendirilirse, (Örneğin; ders ücretleri eskiden olduğu gibi yüzde yirmi beş artırımlı ödenebilir.) Tevhid´i tedrisat yapılırsa, “adalet”tesis edilirse, ücret farklılıkları ortadan kaldırılırsa(Sınıf Öğretmeni maaş karşılığı 18 saat derse girmek zorunda olmasına rağmen, branş öğretmeni arkadaşı 15 saat derse girmesi, nöbet ücreti alan müdür yardımcısının müdürden fazla ücret alması v.b), .  Öğrencilerin sadece test çözmeleri değil; sorun çözmelerini istenirse, eğitimde materyalist bakış açısı, Evrim Teorisi müfredattan çıkarılırsa, okul idarecileri eğitim dışı bürokratik kırtasiyecilikten kurtarılırsa, öğretmenlik sınavları öğretmen olduktan sonra değil, öğretmen olmadan önce yapılırsa, idarecilere “sen lidersin” diye gaz verilmezse, eğitimciler sadece eleştirilmeden, eleştirildikleri mevzularda çözüm de söylenirse, Türk Eğitim Sistemimizi, Türk ve Müslüman olmadığı için bizi anlamayan John Dewey değilde bizlerden biri organize ederse, öğretmenlerin idealistliği törpülenmez ise, Eğitimciler resmi tarih ile gayri resmi tarih öğretileri arasında bocalamazsa “müzmin muhalefet istemezük lobisi” dâhil sesini kesecek ve ilerleme başlayacaktır.

Çok fazla aramaya gerek yok. Her iyiden alacağımız bir şeyler vardır. Osmanlı mekteplerinde her çocuk kendi ilgi alanı ve yeteneğine göre değerlendiriliyor, ona göre eğitiliyormuş. Bütün öğrencilere aynı dersler verilmez ve mektebin duvarında şöyle yazarmış: “Burada hiçbir balık uçmaya, hiçbir kuş yüzmeye zorlanmaz.”

Prof. Dr. Servet ÖZDEMİR, “ÖĞRETMENLER MUTSUZ OLURSA, TOPLUM YATAĞA DÜŞER”  demişti. Aklımızın yettiği budur. İsmet ÖZEL´in dediği gibi; “Duvara konuşalım ki, kapı duysun.”

 

Anahtar Kelimeler: MÜFREDAT, YENİLEMESİ, YETER
Okuyucu Yorumları (0 yorum)
Adınız Soyadınız *
E-Posta *
 
Telefon
Güvenlik *
Yenile
 
Yorumunuz *
Yazarın Diğer Yazıları
BUGÜNLERİN RAMAZANI (21 Mayıs 2018 - Pazartesi)
ABBAS GÜÇLÜ VE EĞİTİME DAİR NOTLAR (25 Nisan 2018 - Çarşamba)
YENİ, LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ (09 Nisan 2018 - Pazartesi)
OKULLAR ARASI BİLGİ YARIŞMALARI (19 Mart 2018 - Pazartesi)
GENÇLERLE BAŞBAŞA ve BAŞGİL HOCA (06 Mart 2018 - Salı)
E- EĞİTİM DÖNEMİ (25 Ocak 2018 - Perşembe)
BASIN VE VATANDAŞ MOBBİNGİ (05 Ocak 2018 - Cuma)
İSTİKLÂL VE İSTİKBÂL ŞAİRİ (27 Aralık 2017 - Çarşamba)
OKUL AİLE BİRLİĞİ TOPLANTILARI (03 Aralık 2017 - Pazar)
ÖĞRETMENİM… (26 Kasım 2017 - Pazar)
EĞİTİMİN WC SORUNU (09 Ekim 2017 - Pazartesi)
TEOG YERİNE İBİP (29 Eylül 2017 - Cuma)
SAYIN 1.SINIF VELİLERİ… (12 Eylül 2017 - Salı)
4 DUVAR 4 TEKER UĞRUNA… (17 Ağustos 2017 - Perşembe)
“İSLAMÎ TATİL” DERKEN BAYIM… (27 Temmuz 2017 - Perşembe)
ÖĞRETMEN(SİZ) STRATEJİ BELGESİ…(2) (22 Haziran 2017 - Perşembe)
ÖĞRETMEN(SİZ) STRATEJİ BELGESİ…(1) (20 Haziran 2017 - Salı)
KUTLU DOĞUMDAN SÎRET HAFTASINA(2) (29 Mayıs 2017 - Pazartesi)
KUTLU DOĞUMDAN SÎRET HAFTASINA(1) (24 Mayıs 2017 - Çarşamba)
16 NİSAN (REFERANDUM) OKUMALARI (21 Nisan 2017 - Cuma)
YENİ BİR MİLAT: 16 NİSAN (10 Nisan 2017 - Pazartesi)
SMS ÂDÂBI (“HAYIRLI CUMALAR”) (27 Mart 2017 - Pazartesi)
PROMOSYON TARTIŞMALARI (15 Mart 2017 - Çarşamba)
ÇOCUKERKİLLİK (06 Mart 2017 - Pazartesi)
28 ŞUBATTAN 15 TEMMUZA (28 Şubat 2017 - Salı)
VALENTINE´S DAY (SEVGİLİLER GÜNÜ) (15 Şubat 2017 - Çarşamba)
“ERBAUN”(KIRK YAŞ) ÜZERİNE (09 Ocak 2017 - Pazartesi)
KANIMIZ AKA AKA… (20 Aralık 2016 - Salı)
GÖKLER ADAMI: NURİ DEMİRAĞ (29 Kasım 2016 - Salı)
RÖTARLI ROTASYON (08 Kasım 2016 - Salı)
DARBENİN YÜZ GÜN SONRASI (25 Ekim 2016 - Salı)
İŞİMİZ CİNNETİMİZ OLMASIN (08 Ekim 2016 - Cumartesi)
AKILLI TELEFON SOYGUNU (22 Eylül 2016 - Perşembe)
CİĞERİNİZİ KURTLAR YESİN!... (24 Ağustos 2016 - Çarşamba)
DARBE NÖBETLERİ VE SAYGI DURUŞU MESELESİ (10 Ağustos 2016 - Çarşamba)
FETÖKOPAT” ENDİŞELERİM VAR(DI) (23 Temmuz 2016 - Cumartesi)
SİVAS´A ÖĞRETMEN AKADEMİSİ (18 Haziran 2016 - Cumartesi)
BEYDEBA´DAN... (31 Mayıs 2016 - Salı)
TÜBİTAK BİLİM PROJELERİ (17 Mayıs 2016 - Salı)
“YIKIK DİNİN MENSUPLARI” (04 Mayıs 2016 - Çarşamba)
MÜDÜÜÜRRR!... (16 Nisan 2016 - Cumartesi)
ŞAKA GİBİ 1 NİSAN (01 Nisan 2016 - Cuma)
ÇANAKKALE GEÇİLMEZ(Dİ) (22 Mart 2016 - Salı)
ŞEHİR VE İNSAN ÜZERİNE (08 Mart 2016 - Salı)
YENİLECEKSİNİZ… (23 Şubat 2016 - Salı)
“BAŞKANLIK” MESELESİ (02 Şubat 2016 - Salı)
SUBLİMİNAL MESAJLAR VE DİZİLER (18 Ocak 2016 - Pazartesi)
MEHMET AKİF ERSOY… (28 Aralık 2015 - Pazartesi)
MÜSLÜMAN(!) AMA PUTiNCİ... (15 Aralık 2015 - Salı)
ŞU ÖĞRETMEN DEDİKLERİ… (25 Kasım 2015 - Çarşamba)
BİR, KASIM KASIRGASIYDI… (17 Kasım 2015 - Salı)
SIRTLAN SÜRÜLERİ GİBİ SALDIRIYORLAR (15 Ekim 2015 - Perşembe)
OĞLUM REŞİT… OLMASIN (02 Ekim 2015 - Cuma)
DAĞLICA YİNE DAĞLADI!... (09 Eylül 2015 - Çarşamba)
KILIÇ SIRTINDA GÜNLER (20 Ağustos 2015 - Perşembe)
ROTASYON MU DEMİŞTİNİZ? (06 Ağustos 2015 - Perşembe)
BİR RAMAZAN BÖYLE GEÇTİ (21 Temmuz 2015 - Salı)
TERCİH MARATONU VE İHL´LER (09 Temmuz 2015 - Perşembe)
BİZE RAHAT YOK!... (27 Haziran 2015 - Cumartesi)
SEVİNDİRMEYEN ŞEÇİM 7 HAZİRAN (17 Haziran 2015 - Çarşamba)
EL BİRLİĞİYLE… (01 Haziran 2015 - Pazartesi)
19 MAYIS SONRASI DA BİR CİHATTIR (19 Mayıs 2015 - Salı)
“STRES” SEÇİMİNE DOĞRU!... (11 Mayıs 2015 - Pazartesi)
İŞÇİNİN 1 MAYISI (28 Nisan 2015 - Salı)
ÖRTÜN(ME)MEK (13 Nisan 2015 - Pazartesi)
CUMA NAMAZI VE ÇALIŞANLAR (04 Nisan 2015 - Cumartesi)
EV ALMAK YA DA AL(A)MAMAK (20 Mart 2015 - Cuma)
ALLAH BİR DAHA…YAZDIRMASIN (10 Mart 2015 - Salı)
DARBENİN POST’U VE ERBAKAN (27 Şubat 2015 - Cuma)
MÜBAREK SEVGİLİLER GÜNÜ(!)… (15 Şubat 2015 - Pazar)
MANKURTLAŞTIRILMAMIŞLARDAN MISINIZ? (27 Ocak 2015 - Salı)
TERÖR YÜRÜYÜŞÜ! (14 Ocak 2015 - Çarşamba)
EĞİTİMİN KARASI, “KARMA” OLMASI (18 Aralık 2014 - Perşembe)
ÖĞRETMENİM… (24 Kasım 2014 - Pazartesi)
“KÖPEKÇE” MERAMLAR (21 Kasım 2014 - Cuma)
CİNSEL SUÇLAR(II) (22 Ekim 2014 - Çarşamba)
CİNSEL SUÇLAR(I) (21 Ekim 2014 - Salı)
SAYIN VELİ… (02 Ekim 2014 - Perşembe)
NORM FAZLALIĞI VE ROTASYON (22 Eylül 2014 - Pazartesi)
ADALET BU MU? (14 Eylül 2014 - Pazar)
EĞİTİM SAVAŞLARI (07 Eylül 2014 - Pazar)
GÜL GİBİ SAADET Mİ? (01 Eylül 2014 - Pazartesi)
“MEDYA OKUR-YAZARLIĞI’NI SEÇMELİ (20 Ağustos 2014 - Çarşamba)
KELEPİRE KONUT!... (12 Ağustos 2014 - Salı)
YEREL GAZETELERİN HABERCİLİK ANLAYIŞI (31 Temmuz 2014 - Perşembe)
Sayfa:
Başlangıç Tarihi
Bitiş Tarihi
Sivas için namaz vakitleri
İmsak Güneş Öğle İkindi Akşam Yatsi
06:00 07:44 12:44 15:09 17:27 18:59
Kimseden sana kötülük gelmesini istemiyorsan fena söyleyici, fena öğretici, fena düşünceli olma.

Mevlana