EĞİTİMİN WC SORUNU
Tarih: 9.10.2017 16:03:56 / 179okunma / 0yorum
Ö. EMİR DOĞAN

Bu yaşlara ulaştığımıza göre, hepimizin bir çocukluğu oldu. Çoğumuz için içimizdeki çocuk hiç büyümese de artık çocukluktan ziyade çocuklarımız ile ilgiliyiz. Hassaten bu ilgi; yalnızca mürebbi ya da muallim olmaktan kaynaklı değil; ebeveyn olmaktan kaynaklıdır. Ebeveynler de çocuklarının bir an önce büyük bir insanın davranışlarını göstermeye başlamalarını isterler/beklerler. İşte beklenilen davranışlardan biri de çocuğun tuvalet eğitimidir.

Bu eğitimin verilmesi için yaz ayları seçilerek işe başlanır. Psikologlar, bu süreçte her ne kadar sabırlı olmayı, kıyaslamamayı, cezalandırmamayı şiddetle tavsiye etseler de; sabah çocuklarının odasına girdiklerinde ve de sadır kokusundan burunlarının kimyası bozulduğunda muhtemelen kendileri de bu dediklerini tutamamaktadırlar. Hülasa, çocuklarda mesane kontrolü 18 ay - 3 yaş arasında kazanıldığından genelde tuvalet eğitimi 2 yaş civarında başlatılır ve sonunda çocukların birçoğu kısa süre içerisinde tuvalet olgunluğu kazanırlar. Bu davranışı evlilik öncesine kadar kazanamayanların olduğuna dair bolca şehir efsanesi olsa da bu iş ilkokula başlamadan halledilir. Halledilir halledilmesine de bir de bu sorunu halledemeyenler vardır. İşte asıl sorun da zaten okul öncesinde ve ilkokulda bu sorununu çözemeyen öğrencilerle yaşanır.

Özellikle ana sınıfı öğrencilerinin bazıları okulda oldukları saatlerde bir türlü tuvaletlerini yapmazlar. Öyle ki; bazı çocukların sürekli sıkıp-tutmaktan vücutlarının şekli değişmiştir. Bu sıkma eylemi sonrası, salıvermeden eve ulaşmayı başaran çocukların birçoğunun, kendilerini tuvalete yetiştirmeye çalışan anne-babalarının ellerine saldıkları da sıklıkla vâkidir. Böyle çocuklar olduğu gibi her ders hatta bir derste birkaç kez tuvalete götürülen, tutamayıp ortama salıverenler de elbette olur.

 Çocukları bu şekilde davranan ailelerin bu sorunun çözümüne ilişkin psikolog ve psikiyatrların görüşlerine başvurarak okul öncesi dönemde bu sorunu ortadan kaldırmaları, çocuklarının üriner sistem sağlıkları için çok önemli olduğu kadar, bu sıkıntılardan dolayı karşısında iki büklüm olarak renkten renge giren öğrencisinin haline yanan öğretmenler için de önemlidir.

Diğer önemli bir husus ise okul öncesi dönem sonrası ilkokulu başlayan yine bazı talebelerin oturarak tuvalet yapmaktan korkmalarıdır. Bu öğrenciler de genellikle okulda büyük tuvaletlerini yapmaktan kaçınmaktadırlar. Küçük tuvaletlerini ise başlarını başka bir kenara çevirerek, yaptıkları bu işten iğrendiklerini gösterircesine ve ayakta bevl etmek suretiyle yapmaktadırlar.

 Maarif camiamızın fedakâr çalışanları bin bir sıkıntı-sorun içerisinde bir de “eğitimin wc sorunu” ile imtihan olmaktalar. Eski bir görev yerimizde nöbetçi iken, ders zili sonrası wc´leri kontrol ettiğimiz esnada bir öğrencimizin vücudunun alt tarafındaki tüm kıyafetlerini çıkarıp kalorifer peteğine astığını gördüm. İlk aklıma gelen öğrencimizin herhangi bir nedenden dolayı altına yaptığı oldu. Evladım nedir bu hal´i pürmelalin dediğimde; “öğretmenim ben elbiselerimin tamamını çıkarmadan …… yapamam” dedi. Ne, nasıl yani dediysek de sorumuza bir cevap almak niyetinde değildik.  Çabuk yap, ben dışarıda bekliyorum diyerek kapıyı kapadık. Bir süre sonra çocuğu sınıfına yollamak için tekrar geldiğimizde dışkısını def eden öğrencimizin bu defa da kıyafetleriyle başının dertte olduğuna şahit olmuş, giyindirip sınıfına göndermiştik.

Bunları anlatmamın elbette bir sebebi var. O da şudur: önümüzde ilginç bir nesil var. Her ne kadar gezi olayları sırasında bu yeni nesil  “Y Kuşağı”(1980-1999 yılları arasında doğanlar) olarak adlandırılıp gazlansa, âsi olmaları yüceltilse de bu yeni nesil bazı temel insani değer, davranış ve gereksinimlerden bigâne bir şekilde yetişiyorlar. Bu neslin eline akıllı telefonu, bilgisayarı parçala ver, onlar size birleştirir geri verirler. Ama usulüne uygun olarak tuvaletlerini yapıp taharetlenemezler. Eğitimin onca görünür sorunları yanında bu da sorun mu diyebilirsiniz. Bilmem ki ne yapsak?

Es-selam.

Anahtar Kelimeler: EĞİTİMİN, SORUNU
Okuyucu Yorumları (0 yorum)
Adınız Soyadınız *
E-Posta *
 
Telefon
Güvenlik *
Yenile
 
Yorumunuz *
Yazarın Diğer Yazıları
TEOG YERİNE İBİP (29 Eylül 2017 - Cuma)
SAYIN 1.SINIF VELİLERİ… (12 Eylül 2017 - Salı)
4 DUVAR 4 TEKER UĞRUNA… (17 Ağustos 2017 - Perşembe)
“İSLAMÎ TATİL” DERKEN BAYIM… (27 Temmuz 2017 - Perşembe)
ÖĞRETMEN(SİZ) STRATEJİ BELGESİ…(2) (22 Haziran 2017 - Perşembe)
ÖĞRETMEN(SİZ) STRATEJİ BELGESİ…(1) (20 Haziran 2017 - Salı)
KUTLU DOĞUMDAN SÎRET HAFTASINA(2) (29 Mayıs 2017 - Pazartesi)
KUTLU DOĞUMDAN SÎRET HAFTASINA(1) (24 Mayıs 2017 - Çarşamba)
16 NİSAN (REFERANDUM) OKUMALARI (21 Nisan 2017 - Cuma)
YENİ BİR MİLAT: 16 NİSAN (10 Nisan 2017 - Pazartesi)
SMS ÂDÂBI (“HAYIRLI CUMALAR”) (27 Mart 2017 - Pazartesi)
PROMOSYON TARTIŞMALARI (15 Mart 2017 - Çarşamba)
ÇOCUKERKİLLİK (06 Mart 2017 - Pazartesi)
28 ŞUBATTAN 15 TEMMUZA (28 Şubat 2017 - Salı)
VALENTINE´S DAY (SEVGİLİLER GÜNÜ) (15 Şubat 2017 - Çarşamba)
MÜFREDAT YENİLEMESİ YETER Mİ? (31 Ocak 2017 - Salı)
“ERBAUN”(KIRK YAŞ) ÜZERİNE (09 Ocak 2017 - Pazartesi)
KANIMIZ AKA AKA… (20 Aralık 2016 - Salı)
GÖKLER ADAMI: NURİ DEMİRAĞ (29 Kasım 2016 - Salı)
RÖTARLI ROTASYON (08 Kasım 2016 - Salı)
DARBENİN YÜZ GÜN SONRASI (25 Ekim 2016 - Salı)
İŞİMİZ CİNNETİMİZ OLMASIN (08 Ekim 2016 - Cumartesi)
AKILLI TELEFON SOYGUNU (22 Eylül 2016 - Perşembe)
CİĞERİNİZİ KURTLAR YESİN!... (24 Ağustos 2016 - Çarşamba)
DARBE NÖBETLERİ VE SAYGI DURUŞU MESELESİ (10 Ağustos 2016 - Çarşamba)
FETÖKOPAT” ENDİŞELERİM VAR(DI) (23 Temmuz 2016 - Cumartesi)
SİVAS´A ÖĞRETMEN AKADEMİSİ (18 Haziran 2016 - Cumartesi)
BEYDEBA´DAN... (31 Mayıs 2016 - Salı)
TÜBİTAK BİLİM PROJELERİ (17 Mayıs 2016 - Salı)
“YIKIK DİNİN MENSUPLARI” (04 Mayıs 2016 - Çarşamba)
MÜDÜÜÜRRR!... (16 Nisan 2016 - Cumartesi)
ŞAKA GİBİ 1 NİSAN (01 Nisan 2016 - Cuma)
ÇANAKKALE GEÇİLMEZ(Dİ) (22 Mart 2016 - Salı)
ŞEHİR VE İNSAN ÜZERİNE (08 Mart 2016 - Salı)
YENİLECEKSİNİZ… (23 Şubat 2016 - Salı)
“BAŞKANLIK” MESELESİ (02 Şubat 2016 - Salı)
SUBLİMİNAL MESAJLAR VE DİZİLER (18 Ocak 2016 - Pazartesi)
MEHMET AKİF ERSOY… (28 Aralık 2015 - Pazartesi)
MÜSLÜMAN(!) AMA PUTiNCİ... (15 Aralık 2015 - Salı)
ŞU ÖĞRETMEN DEDİKLERİ… (25 Kasım 2015 - Çarşamba)
BİR, KASIM KASIRGASIYDI… (17 Kasım 2015 - Salı)
SIRTLAN SÜRÜLERİ GİBİ SALDIRIYORLAR (15 Ekim 2015 - Perşembe)
OĞLUM REŞİT… OLMASIN (02 Ekim 2015 - Cuma)
DAĞLICA YİNE DAĞLADI!... (09 Eylül 2015 - Çarşamba)
KILIÇ SIRTINDA GÜNLER (20 Ağustos 2015 - Perşembe)
ROTASYON MU DEMİŞTİNİZ? (06 Ağustos 2015 - Perşembe)
BİR RAMAZAN BÖYLE GEÇTİ (21 Temmuz 2015 - Salı)
TERCİH MARATONU VE İHL´LER (09 Temmuz 2015 - Perşembe)
BİZE RAHAT YOK!... (27 Haziran 2015 - Cumartesi)
SEVİNDİRMEYEN ŞEÇİM 7 HAZİRAN (17 Haziran 2015 - Çarşamba)
EL BİRLİĞİYLE… (01 Haziran 2015 - Pazartesi)
19 MAYIS SONRASI DA BİR CİHATTIR (19 Mayıs 2015 - Salı)
“STRES” SEÇİMİNE DOĞRU!... (11 Mayıs 2015 - Pazartesi)
İŞÇİNİN 1 MAYISI (28 Nisan 2015 - Salı)
ÖRTÜN(ME)MEK (13 Nisan 2015 - Pazartesi)
CUMA NAMAZI VE ÇALIŞANLAR (04 Nisan 2015 - Cumartesi)
EV ALMAK YA DA AL(A)MAMAK (20 Mart 2015 - Cuma)
ALLAH BİR DAHA…YAZDIRMASIN (10 Mart 2015 - Salı)
DARBENİN POST’U VE ERBAKAN (27 Şubat 2015 - Cuma)
MÜBAREK SEVGİLİLER GÜNÜ(!)… (15 Şubat 2015 - Pazar)
MANKURTLAŞTIRILMAMIŞLARDAN MISINIZ? (27 Ocak 2015 - Salı)
TERÖR YÜRÜYÜŞÜ! (14 Ocak 2015 - Çarşamba)
EĞİTİMİN KARASI, “KARMA” OLMASI (18 Aralık 2014 - Perşembe)
ÖĞRETMENİM… (24 Kasım 2014 - Pazartesi)
“KÖPEKÇE” MERAMLAR (21 Kasım 2014 - Cuma)
CİNSEL SUÇLAR(II) (22 Ekim 2014 - Çarşamba)
CİNSEL SUÇLAR(I) (21 Ekim 2014 - Salı)
SAYIN VELİ… (02 Ekim 2014 - Perşembe)
NORM FAZLALIĞI VE ROTASYON (22 Eylül 2014 - Pazartesi)
ADALET BU MU? (14 Eylül 2014 - Pazar)
EĞİTİM SAVAŞLARI (07 Eylül 2014 - Pazar)
GÜL GİBİ SAADET Mİ? (01 Eylül 2014 - Pazartesi)
“MEDYA OKUR-YAZARLIĞI’NI SEÇMELİ (20 Ağustos 2014 - Çarşamba)
KELEPİRE KONUT!... (12 Ağustos 2014 - Salı)
YEREL GAZETELERİN HABERCİLİK ANLAYIŞI (31 Temmuz 2014 - Perşembe)
Sayfa:
Başlangıç Tarihi
Bitiş Tarihi
Sivas için namaz vakitleri
İmsak Güneş Öğle İkindi Akşam Yatsi
05:03 06:40 12:27 15:28 17:55 19:19
İslamın temeli ahlak, ahlakın özü bilgi, bilginin özü akıldır?

Hacı Bektaşı Veli