Anahtar Kelimeler: “VİRÜSE GEÇİT VERMİYORUZ”

YAZARLAR

“VİRÜSE GEÇİT VERMİYORUZ”

“EKMEĞİMİZİ, SUYUMUZU VE SEVGİMİZİ PAYLAŞIYORUZ”

Başkan Bilgin, “İçinde bulunduğumuz süreci en az vaka ve buna bağlı olarak en az can kaybıyla kısa bir zamanda atlamayı diliyor, tüm hemşerilerimizin Ramazan bayramları da en kalbi duygularımla kutluyorum. Ayrıca tedbirlere uyup, kurallara riayet ettikleri için halkımıza şükranlarımı sunuyorum.” dedi.

Hakan BAKAR

Dezenfekte çalışmalarıyla virüse geçit vermediklerini ifade eden Sivas Belediye Başkanı Hilmi Bilgin, Belediye tarafından 1,5 milyon maske dağıtıldığını belirtti. Bilgin' "Kültür merkezimizde maske üretimlerimiz sürüyor, hijyen setleri dağıtıldı. İçinde bulunduğumuz bu zor günlerde 1380 esnafımıza 1000TL nakit desteği sağladık. Halk otobüsçülerimize mazot yardımları yaparak yüklerini hafiflettik. Şehir içinde sosyal mesafe ve hijyen denetimlerini ara vermeden sürdürmekteyiz. Ekmeğimizi, suyumuzu ve sevgimizi paylaşarak özellikle ihtiyaç sahiplerine desteklerimiz devam ediyor. Tabi tüm bunlar sürerken Belediye olarak projelerin ise hız kesmeden devam ediyor" dedi.

Sivas Belediye Başkanı Hilmi Bilgin, ramazan ayını geride bıraktığımız şu günlerde Sivas Belediyesinin hem ramazan ayı boyunca yaptığı çalışmaları, hem de içinde bulunduğumuz salgın süreci ile ilgili yapılan çalışmaları ve Sivas Belediyesinin sürdürdüğü ve başlayacağı projeler ve yapılan çalışmalar hakkında gazetemize özel açıklama yaptı.

Sivas’ta Belediye hizmetlerini içinde bulunduğumuz salgın süreci çerisinde şehir yaşayanlarının en iyi şekilde hizmet almaları için gece gündüz demeden çalışmalarını sürdürmekte. Şehrin her bölgesine en iyi hizmeti nasıl götürebiliriz şeklindeki anlayışıyla Sivas Belediye Başkanı Hilmi Bilgin, gazetemize verdiği açıklamalar şu ifadelere yer verdi.

“RAMAZAN BAYRAMINIZI EN KALBİ DUYGULARIMLA TEBRİK EDERİM”

Başkan Bilgin, “Öncelikle geride bıraktığımız mübarek Ramazan ayının maneviyatından hakkıyla istifade etmiş olmayı temenni ediyor, bizi bayrama kavuşturan Rabbime sonsuz şükrediyorum. Tüm hemşerilerimizin Ramazan bayramları en kalbi duygularımla tebrik ediyor, muhabbetle selamlıyorum. Bu süreçte evde kalarak alınan tedbirlere uyup, kurallara riayet ettikleri için halkımıza şükranlarımı sunuyorum.

“HEMŞEHRİLERİMİZİN HAYATLARINI KOLAYLAŞTIRMAK İÇİN ÇABA SARF EDİYORUZ”

Koronavirüs karşısında süper güç olarak nitelendirilen ülkelerin sınıfta kaldığı bu zorlu süreçte, tüm dünyaya örnek olan sağlık altyapısı ve sosyal devlet anlayışı ile ülkemizin başarılı bir mücadele örneği sergilediğini görmek bizi gururlandırıyor. Merkezi hükümetimiz nezdinde atılan adımlar ve alınan önlemlerle zorlu süreç karşısında vatandaşlarımızın sağlık ve sosyal imkânlardan en üst düzeyde yararlanması sağlanırken yerel yönetimler olarak bizler de yaptığımız hizmetlerle her kesime maddi ve manevi anlamda destek olamaya gayret ediyor, hayatlarını kolaylaştırmak için büyük çaba sarf ediyoruz. Virüs karşısında ilk günden itibaren şehirdeki tüm kurumlar ve sivil toplum kuruluşları ile istişare halinde ortak hareket ediyoruz. Gerek dezenfekte çalışmalarımız, gerek maske dağıtımlarımız, gerekse olumsuz yönde etkilenen esnaflar için sağladığımız kolaylıklar ve nakit yardımlarımızla insanımıza dokunmaya, bu zor günde yanlarında olduğumuzu hissettirmeye çalışıyoruz.” ifadelerine yer verdi.

“DEZENFEKTE ÇALIŞMALARIMIZLA VİRÜSE GEÇİT VERMEDİK”

Belediyemizce kamu kurumları, sivil toplum kuruluşları, bankalar, askeri alanlar, KYK öğrenci yurtları, huzur evleri, eczaneler, sağlık ocakları başta olmak üzere hemşerilerimizin yoğun olarak kullandığı mekanlarda düzenli olarak dezenfekte çalışmaları yaptık ve çalışmalarımıza devam ediyoruz diyen Başkan Bilgin, “Dezenfekte çalışmalarımızda ayrıca şehir içi toplu ulaşım araçları, şehirlerarası otobüs terminali, tren garı ve havalimanı gibi yoğun kullanılan mekan ve araçları belirli aralıklarla ilaçlama yapılarak dezenfekte ediyoruz. Dezenfekte işlemi ile beraber, virüs ve bakterilerin yoğunlukta olduğu kanalizasyonlar, akarsu, dereler ve durgun sular, arazilerde oluşan su birikintileri, çöp konteynerleri ve çöp kamyonlarında ilaçlama çalışmalarımız devam ediyor. Çalışmalarımız kapsamında 400 adet kamu kurum ve kuruluş binası, 192 adet cami, 140 eczane, 180 berber ve kuaför, 24 sağlık Ocağı 5 bin 500 litre dezenfektan kullanılarak ilaçlandı. Bu alanların toplamı 1100 dönüme tekabül ediyor.” İfadelerini kullandı.

BAŞKAN BİLGİN: “1,5 MİLYON MASKE DAĞITTIK”

Maske dağıtımlarımız da Valiliğimiz ile koordineli bir şekilde devam ediyor. Belediye olarak bugüne kadar 1,5 milyondan fazla maske dağıttık. Gerek esnaflarımıza gerekse mahalle sakinlerimize bu dağıtımları yapmaya devam edeceğiz. Buna ilaveten şimdiye kadar 500 litre el dezenfektanı dağıttık.”

“KÜLTÜR MERKEZİMİZDE MASKE ÜRETİMİ YAPIYORUZ”

Başkan Bilgin, “Belediyemiz bünyesindeki Özgecan Hanımlar Yaşam Merkezinde Halk Eğitim Müdürlüğü koordinesinde başta sağlık çalışanları olmak üzere hemşerilerimizin kullanması için haftalık 500 adet maske üretiyoruz. Mefruşat hocaları ve gönüllü kursiyerler tarafından haftanın iki günü sosyal mesafe gözetilerek üretimi yapılan maskeler Halk Eğitim Müdürlüğü tarafından toplanarak sterilizasyon işlemine gönderiliyor. Strelizasyon işleminin ardından paketlenen maskeler başta sağlık kurumları olmak üzere ilgili yerlere ulaştırılıyor.”

“EMEKÇİLERİMİZ İÇİN HİJYEN SETLERİ HAZIRLADIK”

Sivas Belediyesi tarafından dağıtılan hijyen seti hakkında da bilgi veren Başkan Bilgin, “Diğer taraftan büyük bir fedakarlık ve özveri ile halkımızın sağlığı için çalışan doktorlarımız ve sağlık çalışanlarımız başta olmak üzere, halkımıza hizmet etmek durumda kalan gazeteci arkadaşlarımız, kamu kurumları çalışanlarımız ve belediye personelimize içerisinde; kolonya, dezenfektan, maske ve bakım kremlerinden oluşan hijyen setimizden dağıttık. Şimdiye kadar 7 bin hijyen paketi ve 1000 litre de kolonyanın dağıtımını gerçekleştirdik. Sağlık çalışanlarımıza zaman zaman moral amacıyla yemek ikramında bulunduk.”

“ESNAFIMIZA ZOR GÜNLERİNDE DESTEK OLDUK”

“Hükumetimiz tarafından alınan önlemler çerçevesinde iş yerleri kapanan belediye kiracısı esnaflarımızdan 3 ay boyunca kira almamama kararı aldık. Bu süreçte çevre ve ilan reklam vergilerini de almayacağımızı belirttik. Yine mekanik su sayaçlarında okuma yapmadık ve su kesintisi veya fatura tahsilatı gerçekleştirmedik. Eğer süreç uzarsa biz de bu uygulamalarımızın kapsamını genişleterek süresini uzatacağız.”

“1380 ESNAFIMIZA 1000 TL NAKİT DESTEĞİ SAĞLADIK”

Başkan Bilgin, “Bu süreçte görev tanımlamalarına, sınırlarına bakmaksızın tüm imkânlarımızı hemşerilerimiz için seferber ettik. Bu minvalde İçişleri Bakanlığımızın genelgesi ile iş yerlerini kapatan kahvehane, kıraathane, çay ocağı, internet kafe, lokanta, berber ve kuaförler, pazarlarda tezgâhını kapatan tuhafiye ve züccaciye esnafı ile öğrenci servisi yapan esnafımıza yönelik Belediye Meclisimizden aldığımız kararla 1000 TL nakdi yardım yaptık. Toplamda 1380 esnafımıza geri ödemesiz olarak 1000 TL nakit desteğinde bulunduk.”

“HALK OTOBÜSÇÜLERİMİZE MAZOT YARDIMI YAPIYORUZ”

“Tedbirler kapsamında Halk otobüslerinde yolcu sayısında ve sefer sayısında kısıtlamaya gidildi. Günde 100 bin kişi ortalamasıyla yolcu taşıyan halk otobüslerinin bu süreçte yolcu sayıları hafta içi 8 bin, hafta sonu 3 bine kadar düştü. Bu nedenle halk otobüsçülerimize mazot yardımı kararı aldık ve uyguluyoruz. Araç başına aylık 160 litre yakıt desteğinde bulunuyoruz, 249 araca yapılan desteğin aylık maliyeti ise 215 bin Türk Lirası. Yakıt desteği ile birlikte halk otobüsçüleri tarafından Belediyeye ödenen aylık işgal bedelini de 3 ay erteledik.”

“SOSYAL MESAFE VE HİJYEN DENETİMLERİ GERÇEKLEŞTİRİYORUZ”

Sosyal mesafe ve hijyen denetimlerine de değinen Başkan Bilgin, “İçişleri Bakanlığımızın aldığı tedbirler kapsamında sosyal mesafe ve hijyen kuralları başta olmak üzere fahiş fiyat, stokçuluk ve açıklanan genelgeler doğrultusunda Emniyet Müdürlüğü, Tarım ve Orman İl Müdürlüğü, Ticaret İl Müdürlüğü ve Zabıta ekiplerimiz ortak denetimlerine devam ediyor. Şimdiye kadar 3 bin iş yerinde yapılan denetimler kapsamında 140 iş yerine 60 bin TL’nin üzerinde cezai işlem uygulandı.”

“EKMEĞİMİZİ, SUYUMUZU VE SEVGİMİZİ PAYLAŞIYORUZ”

Yardımlar konusunda Sivas Belediyesinin çok iyi bir yerde olduğunu vurgulayan Başkan Bilgin, “Hali hazırda Hayat Ağacı Derneğimiz vasıtasıyla günlük 120 aileye sıcak yemek, Ramazan ayı sebebiyle de 4 binden fazla aileye de gıda yardımlarımız sürüyor. Ekmek, gıda, sıcak yemek, yakacak, giyim ve ev eşyası gibi birçok farklı kalemde devam eden sosyal yardımlara ilaveten Ramazan ayı münasebetiyle mahalle muhtarlarımız ile birlikte belirlediğimiz ailelere belediye olarak iftar yemeği ikramında bulunduk. Günübirlik çalışan ve bu süreçte işlerine gidemeyen 1250 ailemize 5 bin 200 yemek gönderdik.”

“ÇÖLYAK HASTALARI UNUTULMADI”

Şehrimizde çölyak hastalarının bulunduğunu ifade eden Başkan Bilgin, “Salgın dolayısıyla glütensiz gıda bulmakta zorlanan çölyak hastalarını unutmadık. Daha önceleri de destek sağladığımız çölyak hastalarının Ramazan ayında gıda sorununu yaşamaması adına içerisinde glutensiz un, makarna, bisküvi, bulgur ve Çölyak hastalarının tüketebileceği gıdalardan oluşan paketleri il genelinde yaşayan 200 Çölyak hastasına ulaştırdık. Sonrası içinde bir projemiz var. Glütensiz gıda tüketmek zorunda olan hastalarımız için bir büfe oluşturacağız ve burada onların ihtiyaç duyduğu ürünlerin satışını yapacağız.”

“PROJELERİMİZ HIZ KESMEDEN DEVAM EDİYOR”

Sivas Belediyesinin salgın süresi içerisinde mevcut projelerin tedbirler alınarak hız kesmeden devam ettiğini hatırlatan Başkan bilgin, “En az vaka ve buna bağlı olarak en az can kaybıyla bu süreci kısa bir zamanda atlamayı diliyorum. Süreç devam ederken biz belediye olarak temizlik, altyapı, park-bahçe, sosyal yardımlar gibi mutat çalışmalarımızı zaten sürdürdük. Ara verdiğimiz hizmetlerimiz; kültürel faaliyetler, kurslar, işletme iştiraklere bağlı sosyal tesislerimiz gibi alanlarda oldu. Tabi bu süreci bir dinlenme, tatil olarak görmedik. Gücümüzü ve potansiyelimizi virüsle mücadeleye aktardık. Bununla birlikte önümüzdeki dönemde hayata geçirmeyi planladığımız projelerimizin de altyapısını hazırladık, fizibilite çalışmalarını gerçekleştirdik. Zaten rutin hale getirdiğimiz bahar temizliğimizi bu yıl da daha özverili bir şekilde yerine getiriyoruz. Sosyal alanda bazı faaliyetlerimize ara versek de ihtiyaç sahibi vatandaşlarımızı mağdur etmemek adına yardım faaliyetlerimiz devam ediyor. Bu süreçte, Anadolu’nun en büyük millet bahçesi olma özelliğini taşıyan ‘Sivas Millet Bahçesi’nin devir teslimini gerçekleştirdik. Etrafındaki asfaltlama ve yol açma çalışmalarında sona geldik. Yine belli bir aşamaya getirdiğimiz Kale Projemizde çalışmalarımız devam ediyor. Meydan projelerimize hiç ara vermedik. Bugün itibariyle eski numune hastanesi alanında yapılacak olan Millet Bahçesinde de çalışmalarımız devam ediyor. Kongre müzesi arkasında bulunan eski Orduevi bu süreçte yıkımı tamamlandı ve burada da çalışmalarımız devam ediyor. Kent meydanı cephe giydirmeleri tamamlandı ikinci etabını planlıyoruz. Üniversitemizle şehrimizi buluşturacak önemli bir proje olan Recep Tayyip Erdoğan Bulvarının ilk etabını tamamladık. Çevre yolundan sonraki ikinci kısımda da kamulaştırma sürecimiz devam ediyor. Mehmet Akif Ersoy Mahallesi’ne yeni bir pazar yeri kazandırıyoruz. Asfalt çalışmalarımız ve yol bağlantılarımız tamamlandı. Yine 40 metre genişlik ve 1 kilometre uzunluğunda Kızılırmak kıyısında bir sahil yolu oluşturuyoruz. Diğer yandan mahallelerimize kültür merkezleri, sosyal donatılar yapmaya devam edeceğiz hemşerilerimiz merak etmesin önceliğimiz her zaman onlar olacak.”

Başkan Bilgin, içinde bulunduğumuz bu süreçte ramazan bayramında sevdiklerimize gidemesek te onların yanlarında olduğumuzu bir telefon ile arayarak, gerek sosyal medya olsun gerek görüntülü konuşmalar olsun imkanlar dahilinde büyüklerimizin sevdiklerimizin yanında olduğumuzu evde kalarak onlara iletişim kanalları ile ulaşalım. İnşallah bir daha ki bayramda daha sağlıklı bir şekilde hep birlikte hasret gidermek nasip olsun. Bu duygu ve düşünceler ile tüm hemşerilerimizin Ramazan bayramları en kalbi duygularımla bir kez daha tebrik ediyor, bu süreçte evde kalarak alınan tedbirlere uyup, kurallara riayet ettikleri için de halkımıza bir kez daha şükranlarımı sunuyorum.” şeklinde konuştu.