Anahtar Kelimeler: Tüketici Dertli

Tüketici Dertli

Pandemi nedeniyle alışverişin ağırlıklı olarak elektronik ortamdan yapılması sorunları da beraberinde getirdi.

Zübeyde DARENDELİ

Özellikle elektronik eşya tesliminde sıkıntı yaşanması üzerine açıklama yapan Ticaret İl Müdürü Selim Baş, tüketicinin her zaman haklı olmayabileceğini belirterek, şikayetlerde haklılık oranlarının yüzde 68’e dayandığını vurguladı.

Korona virüs nedeniyle e-ticaret üzerinden alışveriş oranlarında yaşanan artış gibi şikayet oranları da yükseldi. Ticaret İl Müdürü Selim Baş, tüketicinin özellikle ürün teslimi noktasında sorun yaşaması ve buna bağlı olarak şikayet oranlarının artması üzerine açıklama yaptı.

Tüketicinin her zaman haklı olmayabileceğini kaydeden Baş, “Şikayetlerin durumuna göre değerlendirme yapılıyor. Gelen şikayetlerdeki tüketicinin haklılık oranı yüzde 68 civarında. Satıcı ve sağlayıcının da haklılık oranı yüzde 32 civarında. Sektör bazında oranlar değişebiliyor” dedi.

14 GÜNE DİKKAT!

Tüketicinin ağırlıklı olarak elektronik eşya, paket tur ve rezervasyon gibi konularda şikayet ettiğini de söyleyen Baş, tüm şikayetlerin hakem heyetinde değerlendirildiğini ancak tüketicilerin özellikle 14 günlük cayma hakkına dikkat etmesi gerektiğini belirtti.

Baş, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

“Alınan herhangi bir ürünle ilgili 14 gün cayma hakkını her tüketici kullanabilir. Cayma hakkını kullanan ancak sorunla karşılaşan vatandaşlar fatura ile kurumumuza başvuruda bulunabilirler. Tüketicinin hakları var. Ürün ayıplı ise yenisi talep edilebilir. Yine üründe ayıp oranında indirim yapılması istenilebilir. Ya da ürünün bedelinin iadesini isteyebilir. Bu haklarını her tüketici kullanabilir. Eğer firma bu haklarınızı görmezden gelirse şikâyet edilebilir. Tüketicilerimiz hep haklı olduklarını düşünüyor. Ancak bu tutum oldukça yanlış. Tüketici ve satıcının hakları dengeli bir şekilde gözetiliyor. Hakem heyetinde adil kararlar veriliyor. Hakem heyetine bir dosya geldiğinde Tüketici Bilgi Sistemine hemen yüklüyoruz. İlgili firma 30 gün içerisinde konuya ilişkin savunma veriyor. Daha sonra raportör kişi evrakları dosyada toparlar konuyu özetler. Başka bir yerden bilgi ve evrak gelmeyecekse dosya gündeme alınır.

KARARDAN MEMNUN OLMAYANLAR DA VAR

Hakem heyetinin içerisinde dosya incelenir ve alınan karar oylamaya sunulur. Oylanan karar iki tarafa da tebliğ edilir. Karardan memnun olmayan 15 gün içerisinde tüketici mahkemesine itirazda bulunabilir. Bir dönem bankaların dosya masrafları ile ilgili çalışmalar vardı. Dosya masraflarının iadesi isteniyordu. Kapıdan satışla ilgili şikayetler vardı. Bu sorunlar bir nebzede olsa azaldı.”